vrijdag 9 augustus 2013

intake 1

persoon 1: hee, hoe gaat het met je?
persoon 2: goed! en hoe gaat het met jou?
persoon 3: gaat wel en hoe is het met jou?
persoon 4: slecht ik ben radeloos kan je me helpen?

tsja, persoon 1 is meestal iemand uit de omgeving die met me praat.
die andere 3 personen ben ik. niet dat ik denk dat ik 3 personen in mijn hoofd heb, maar wel 3 manieren van reageren of gedachtes om te reageren.
persoon 4 zou ik overigens nooit zeggen of toegeven.
persoon 3 gebruik ik bij de mensen die ik wel een beetje vertrouw.
lastig, lastig, lastig!

overigens is er maar 1 iemand die ik echt 100% vertrouw en waar ik me echt fijn bij voel maar diegene wil ik niet te veel lastig vallen.

maandag had ik mijn intake in leeuwarden.
aparte plek om heen te gaan maar het voelde eerst goed.
ik moest bij binnenkomst een vragenlijst invullen, die vrouw was erg aardig en bracht me vervolgens naar de wachtruimte ( 4 enorm brede stoelen in een hoekje met 3 tijdschriften met uitzicht op 2 lange gangen)
ik was ruim op tijd dus ik zat daar maar wat en keek wat rond.
af en toe kwamen er wat mensen rond, ik dacht al meteen hmm, dit is niet mijn plek ik wil hier weg.
maar dat kon ik natuurlijk niet maken.
als je daar zo zit te wachten is het natuurlijk heel aanlokkelijk om veel na te gaan denken en niet meer realistisch te gaan denken.
ik werd er wel een beetje verdrietig van dat ik daar helemaal alleen zat en dat maar een paar mensen wisten dat die intake vandaag ging doen ook al vond ik dat zo ontzettend moeilijk.
de vrouw waarmee ik gesprek had kwam veel te laat en ze was zo vrolijk als wat.
( vrij irritant als je zelf zo zenuwachtig bent)
toen zij even koffie ging halen, keek ik stiekem even op het papiertje die ze op haar map had liggen 'de intake' met allemaal dingen die ze moest behandelen met mij.
nummer 1 was,, wegen!  verder allemaal andere dingetjes over wat ik wou en wat ik al had gehad en dat soort dingetjes.
nou ik werd natuurlijk helemaal zenuwachtig toen ik wegen zag staan mijn hart ging als een gek te keer en ik werd heel onrustig.
ze kwam weer terug dus ik ging weer netjes zitten.
wonder boven wonder sloeg ze het blaadje om en vroeg me eerst wat dingen over waar ik vandaan kwam en of ik het niet warm had..
ze had zich ook erg goed voorbereid zag ik! ze dacht dat ik alleen maar bij een man 2 gesprekken had gehad.. dat had ik natuurlijk door kunnen zetten maar ik besloot eerlijk te zijn. want ja daar kom je uiteindelijk het verste mee denk ik.
elke keer als ik zei dat ik nog een therapie had gevolgd zag je die ogen weer apart staan en op het laatst zei ze, heftig verhaal en wat zijn volgens jou je problemen?
dus ik noemde er 2 en nu gaat ze kijken wat er mogelijk is.
het alarm van de standaard eerste maandag van de maand 12 uurtje ging af dus daar aan kon zij afleiden dat het tijd was. hmhm ze was zelf 20 min te laat maar goed. ik vond het prima
uiteindelijk was ik toch pas om half 1 buiten omdat ze de vragenlijst scores binnen had en die met mij wou bekijken.
ik weet nou niet of ik daar blij mee was of niet.

toen ik het gebouw uit stapte ( de eerste keer liep ik naar een verkeerde uitgang en stond ik aan een dichte deur te trekken en te duwen )
had ik besloten dat ik maar ging lopen naar het station want ik dacht dat ik wel wist waar die was.
( ik ben namelijk al wel 2x in het centrum geweest!)
ik liep rechtdoor maar er kwam geen einde meer aan dus in mijn beste fries vroeg ik waar het station was...
nee ik kan helemaal geen fries dus ik heb het gewoon in het Nederlands gevraagd.
uiteindelijk door heel de stad heen gelopen en het station gevonden!
achteraf had ik het natuurlijk wel geweten haha
deze maandag heb ik het advies gesprek! ik ben heel erg benieuwd.

verder is het vakantie dus ik doe niet veel.
ben veel moe en zit veel achter de laptop kijk veel films en ben bezig met mijn belevenissenboek.
en ik ben weer bezig met turnen elementen uitzoeken, methodieken, technieken, opbouwen heerlijk!

de eerste week is de trainster waar ik altijd help en stage loop nog op vakantie en die trainingen neem ik over dus super leuk! heb ik echt heel veel zin in!
ook al zit er ook wel een moeilijke groep bij maar t komt vast goed. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten